Radionice filmske produkcije i kritike za srednjoškolce i srednjoškolke, organizovane su u Ulcinju u okviru petog Seanema Film Festivala. Program je podržan od strane Filmskog centra Crne Gore.

Polaznici filmskih radionica realizovali su kratkometražni igrani film “Bijeg od stvarnosti” koji je prikazan na zatvaranju Seanema Film Festivala, 22. septembra.

Učesnici na radionicama kao i autori pomenutog filma su: Maša Pejović, Dejan Radoman, Aleksandra Sekulović, Blendi Ramoci, Ivana Popović, Lahira Hajdarović, Lina Dacić, Aleksa Bujišić, Iva Todosić, Nikola Knežević, Petar Rakočević, Katarina Radmilović, Dragana Đermanović, Marko Đurić, Antonije Manojlović, Sanja Nikolić, Vanja Gojković, Marija Ranković, Mateja Mutapović i Jelena Krunić.

Mentori na radionicama filmske produkcije bili su producentkinja Biljana Vušović i reditelji Pavle Simonović i Sabir Kanaći. Deset srednjoškolaca i srednjoškolki iz Crne Gore i Srbije sa mentorima su, kroz interaktivna predavanja i diskusije, učili o filmskoj umjetnosti i produkciji filma. Kroz ove radionice, mladi su se upoznali sa proizvodnjom igranog filma, a govorilo se i o načelima pisanja scenarija, vizuelizacije priče, razvoja narativne strukture, snimanja i postprodukcije.

Pored Filmskog centra Crne Gore radionice je podržala i Regionalna kancelarija za saradnju mladih (RYCO), a partneri su bili i Udruženje Valjevska kulturna mreža (VAKUM) i Cinemapolis iz Crne Gore. Drugi dio radionice filmske produkcije održaće se u Valjevu (projekat SEAVA Youth), u okviru šeste edicije festivala Valjevski Filmski Susreti od 12. do 15. decembra.

Vuk Perović, filmski kritičar, bio je mentor na drugoj radionici koja je organizovana u okviru festivala – radionici filmske kritike. Deset polaznika ove radionice je na zatvaranju festivala dobilo diplome: Đorđe Petrović, Milena Medenica, Đorđe Jaredić, Milica Pavlović, Bada Demić, Minea Selmanović, Daris Kajević, Sergej Radičević, Veljko Keljanović i Iva Marković.

Učesnici su gledali dugometražne i kratkometražne filmove takmičarskih selekcija i kroz mentorstvo svakodnevno radili kreativnu analizu sadržaja filmova. Cilј je bio da interaktivnom metodom gledanja filmova razviju sposobnost artikulacije mišlјenja i literarnog oblikovanja analize filma u formi kritike i eseja. Pisanjem kritika i analizom filmova polaznici su aktivno razvijali umjetničke sklonosti, komunikacijske vještine, a i kritički odnos prema filmovima. Koristeći znanje koje su stekli na radionici, samostalno su napisali kritiku filma po izboru koji su gledali na festivalu.