Na ovogodišnjem Kanskom filmskom festivalu, Filmski centar Crne Gore će, po četvrti put, predstaviti aktuelnu crnogorsku kinematografiju u okviru virtuelnog paviljona koji je dio online verzije filmskog marketa Marché du Film, realizovanog u drugačijoj formi usljed pandemije virusa Covid-19.

U virtuelnom okruženju koje će biti aktivno od 22. do 26. juna, okupljeno je više od 8.500 učesnika, sa 250 štandova i 60 paviljona. U cilju podrške filmskoj industriji na globalnom nivou, kao i njenim profesionalcima, online verzija Marche du Film ponudiće više od 1.200 online projekcija za učesnike, kao i mogućnost kupovine prava za više od 2.300 igranih filmova. Planirano je preko 150 virtuelnih panel diskusija, razgovora i okruglih stolova, koncerata i prezentacija.

 

 

Na online sastancima sa filmskim profesionalcima i predstavnicima institucija iz cijelog svijeta, akreditovanim posjetiocima crnogorskog virtuelnog štanda dostupan je pregled filmskih projekata iz naše zemlje, koji se nalaze u različitim fazama produkcije. Takođe, promovišu se i potencijali i kapaciteti koji mogu biti interesantni inostranim koproducentima, producentskim kompanijama i drugim zainteresovanim stranama.

Crnogorski projekat “Vidra” (radni naziv: „Dolina spomenika“), reditelja Srđana Vuletića i scenariste Stefana Boškovića, u produkciji Artikulacija Film iz Podgorice, biće predstavljen na ovogodišnjem Co-Production Speed Meeting Session-u, koji će se prvi put održati u okviru online izdanja Filmskog festivala u Kanu. Takođe, crnogorski projekat „Đina“ rediteljke Sare Stijović, po idejnom nacrtu i scenariju Nataše Nelević, producenta Branimira Žugića i kompanije LIVE production selektovan je za program – La Fabrique Cinema de l’Institut Francais u okviru Filmskog festivala u Kanu. Dugometražni dokumentarni film „Đina“ prvi je crnogorski i jedini evropski projekat izabran ove godine za La Fabrique Cinema.

 

Filmski centar Crne Gore je, u cilju promocije, omogućio akreditovanim učesnicima marketa i preuzimanje elektronske verzije dva kataloga: “Montenegro – Film Destination” koji predstavlja potencijale za snimanje u Crnoj Gori, i “Montenegrin Cinema 2020”, koji predstavlja aktuelne filmske projekte, u različitim fazama realizacije.

Tokom festivala biće aktivan i crnogorski MEDIA Desk (Creative Europe), čiji će predstavnici učestvovati u panel diskusijama i online sastancima.

Crna Gora je prisutna na filmskom marketu u Kanu od 2011. godine.