Ukupno 58% ukupnog budžeta Creative Europe 2021-2027 koji iznosi 2,44 milijarde eura, usmjereno je na potprogram MEDIA i to na:
- podsticanje saradnje na nivou EU kako bi audiovizuelne kompanije i evropski sadržaji postali vidljiviji u svijetu,
- podsticanje talenata i širenje učešća i saradnje među zemljama,
- podrška korišćenju novih tehnologija za iskorišćavanje punog potencijala digitalne transformacije i
- podsticanje ozelenjavanja ovih sektora i uključivanje socijalnih ciljeva, poput rodne ravnopravnosti i kulturne i jezičke raznolikosti.
Pomoćne aktivnosti potprograma MEDIA podijeljene su u četiri tematske cjeline:
- Podsticanje saradnje i inovacija u stvaranju i proizvodnji visokokvalitetnih djela
- Promovisanje poslovnih inovacija, konkurentnosti, prilagodljivosti i talenata za jačanje evropske industrije u odnosu na globalne konkurente
- Povećanje dostupnosti i vidljivosti djela njihovoj potencijalnoj publici kroz kanale distribucije i inicijative za razvoj publike
- 4. Podržavanje foruma, studija i izvještaja o političkoj diskusiji / razmjeni i promocija informativnih aktivnosti.
Pozivi su podijeljeni u tri klastera:
- klaster sadržaja
- poziv za zajednički razvoj (nekadašnji razvoj projekta)
- mini razvoj grupnih projekata (mini slate) – biće isključivo posvećen produkcijskim kompanijama iz zemalja sa malim proizvodnim kapacitetima
- razvoj grupnih projekata – fokus će biti na produkcijskim kompanijama iz zemalja sa srednjim i visokim proizvodnim kapacitetom
- TV i onlajn sadržaj – uključivaće najmanje dvije televizije, a očekuje se saradnja sa VOD platformama
- poslovni klaster
- jačanje evropskih vještina i talenata (trening)
- sajmovi i umrežavanje
- Evropska distribucija filma i prodaja filmova u EU
- inovativni alati i poslovna rešenja
- klaster publike
- evropske bioskopske mreže
- evropski filmski festivali
- evropska mreža VoD platformi
- putujući filmovi
- razvoj publike i filmsko obrazovanje.
Zemlje sa niskim proizvodnim kapacitetom podeljene su u dve kategorije u novom potprogramu:
A – Češka, Estonija, Grčka, Hrvatska, Poljska, Portugalija i Rumunija.
B – Bugarska, Kipar, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Mađarska, Malta, Slovačka i Slovenija
Zemlje koje još čekaju finalizaciju sporazuma sa EU kasnije će se pridružiti kategoriji B: Albanija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Gruzija, Island, Lihtenštajn, Sjeverna Makedonija, Srbija i Ukrajina.
Ujedinjeno Kraljevstvo više nije član potprograma MEDIA, dok je Poljska prebačena iz kategorije zemalja sa srednjim kapacitetom u kategoriju zemalja sa malim kapacitetom.
Trenutno je objavljeno šest poziva potprograma MEDIA, a obrasci za prijavu biće objavljeni naknadno:
- Evropski mini razvoj grupnih projekata (rok za prijavu: 12. avgust 2021. u 17h)
- Evropski razvoj grupnih projekata (rok za prijavu: 25. avgust 2021. u 17h)
- TV i onlajn sadržaj (rok za prijavu: 25. avgust 2021. u 17h)
- Evropski festivali (rok za prijavu: 24. avgust 2021. do 17h)
- putujući filmovi (rok za prijavu: 24. avgust 2021. u 17h)
- Evropske bioskopske mreže (rok za prijavu: 10. avgust 2021. u 17h)
Više detalja o procesu registracije možete pronaći ovdje.
Sa 50% većim budžetom u odnosu na prethodni Program (2014-2020) Creative Europe će ulagati u aktivnosti koje jačaju kulturnu raznolikost i odgovaraju na potrebe i izazove kulturnog i kreativnog sektora.