Filmski centar Crne Gore podržaće četiri projekta na osnovu javnog konkursa za sufinansiranje dugometražnih igranih filmova. To je rezultat Odluke Savjeta, na prijedlog stručnih konsultanata, koje su činili Tamara Kotevska, rediteljka, Ivan Bakrač, reditelj i Milan Todorović, reditelj.  Na osnovu Odluke, podržani su sljedeći projekti: „Požari“, u režiji Nikole Ljuce, producentske kompanije Code Blue Production, „Hotel Boka“, u režiji Marije Perović, producentske kompanije Kino, „Kao topli septembar“, u režiji Vlastimira Sudara, producentske kompanije Montenegro Max Film i „Braća“, u režiji Bojana Stijovića, producentske kompanije Cut-Up.

U projektu Požari, kako se navodi u obrazloženju, „divlje vatre koje neprestano gore na planinama, u kontrastu likova koji su potpuno zaglavljeni u sopstvenim mikro univerzumima, potpuno neupućeni u okolinu, veoma su dobra analogija vatri koja gori u njihovim dušama. Ova moderna priča koja se danas lako povezuje sa bilo kojim mjestom u svijetu, ima veliki potencijal za međunarodni uspjeh i zapažen festivalski život. Autori veoma delikatno istražuju seksualni identitet likova, kroz originalnu priču i modernu tačku gledišta. Kompletan projekat je jako dobro spakovan, producentski dosije je precizan a eksplikacije i moodboard dobro podržavaju scenario. Dobro vođeni likovi i jasan rediteljski stil, kao i prethodni uspjeh reditelja, garantuju da će film biti izuzetno privlačan kako domaćoj, tako i međunarodnoj publici“. Projekat „Hotel Boka” je „film epohe sa zanimljivim, ženskim osvrtom na mane svih ideologija kroz istoriju, koji nam donosi humanu priču o pomirenju i o važnosti života iznad svih politika. Legende koje okružuju hotel Boku, te njegovo postavljanje u centar romantične drame smještene između dva svjetska rata, uz uvođenje značajnih istorijskih ličnosti sa ovih prostora, nose sa sobom izuzetno jaku priču koja će zasigurno biti interesantna široj publici. Scenario je veoma dobro napisan, likovi su kvalitetno razvijeni, dok je, s produkcijske strane, projekat vrlo kompleksan te zahtijeva pažljiv i promišljen rad na daljoj realizaciji”. Za projekat Kao topli septembar” stručni konsultantni navode da je to “intimna i pitka priča, nepretenciozno napisana i postavljena, koja prati penzionisanog policajca, deminera podvodnih bombi, prinuđenog da se vrati svom poslu da bi podržao snove svoje ćerke, iako su ti snovi drugačiji od njegovih. Likovi su životni, dijalozi dobro napisani, a situacije realistične. Prethodni film reditelja kao i priloženi moodboard daju nam određeni uvid kako će film stilski biti tretiran, u skladu sa pričom u kojoj jesenja mirnoća primorskog gradića (Bara) koegzistira kao zaseban lik. Prizori pučine, kao i prizori podvodnog svijeta, daju poseban karakter cijeloj priči, a samom filmu će dati jedan osoben izgled“. ProjekatBraćaje, prema mišljenju stručnih konsultanata, „veoma kvalitetan debitantski projekat, sa slojevitom pričom koja predstavlja snažan, vjekovima star arhetip o dva brata u sukobu. Film istražuje važne teme – napuštanje korijena i složenost porodičnih veza, i postavlja  pitanje koja je cijena ljudskog dostojanstva. Ova lokalna priča smještena je u autentičan pejzaž koji obećava vizuelno bogatstvo, a ipak govori univerzalnim jezikom egzistencijalnih pitanja sa kojima bi se svi povezali. Uz veoma jasnu rediteljsku vizuru, dobru producentsku postavku, projekat ima potencijal da bude dubok, emotivan film koji će istovremeno otkriti jedinstvenost crnogorskog sela, ali i biti lako povezan sa bilo kojim dijelom svijeta“.

Odluka_sufinansiranje dugometražnih igranih filmova